billy rennekamp
Since 2007
billy.rennekamp@gmail.com
Works in New York, New York United States of America

PORTFOLIO (1)
Discussions (8) Opportunities (0) Events (0) Jobs (0)
DISCUSSION

DISCUSSION

Announcing: Net Aesthetics 2.0 Webcast


rhizome-1 was me: billy rennekamp: intern for the summer.

DISCUSSION

Announcing: Net Aesthetics 2.0 Webcast


04:48 stephe : ouh some cool glitch
04:48 mthwrth : laaaaag
04:48 sethnic : is this in the basement at the new museum?
04:48 jjmmbb : there is no basement to the new museum!
04:49 jjmmbb : j/k
04:49 jjmmbb : yeah
04:49 sethnic : :)
04:49 sethnic : bottom bottom floor
04:50 stephe : nor is there at the alamo
04:50 jjmmbb : damon. i assume you are in black. you are showing up really well. everyone else looks like angels
07:51 stephe : much less lag now
07:51 sethnic : yes
07:51 jjmmbb : def
07:51 sethnic : pretty smoot
07:51 sethnic : h
07:52 sethnic : we need some light balance
07:53 rhizome-1 : srsly
07:53 rhizome-1 : is there echo for you all?
07:53 jjmmbb : thnks billy
07:53 jjmmbb : btw
07:53 mthwrth : no echo here
07:53 sethnic : no echo
07:53 fixoid-1 : i sort of like the god look
07:53 stephe : blinded by the light
07:53 stephe : better
07:54 stephe : i don't know why i'm tell you that
07:54 stephe : when you have the same view
07:55 rhizome-1 : no, i appreciate input,
07:55 stephe : aight, np
07:56 chrls-1 : who's speaking right now?
07:56 stephe : dz
07:56 rhizome-1 : damon
07:56 chrls-1 : thanks
07:57 jjmmbb : woah
07:58 guthrie : test
07:58 jjmmbb : yo guth
07:58 guthrie : woo hi!
07:58 chrls-1 : hi guthrie
07:58 guthrie : chris coy?
07:58 jjmmbb : guth, been chatting in here
07:58 guthrie : is damon the first?
07:58 stephe : sup!
07:58 chrls-1 : charles
07:59 jjmmbb : we should do another nnets town hall meeting
07:59 guthrie : haha
07:59 jjmmbb : yeah
07:59 guthrie : ya we should
07:59 jjmmbb : damon just went
07:59 jjmmbb : or is in process
07:59 guthrie : did anyone go before him?
07:59 jjmmbb : no
07:59 guthrie : k cool
07:59 jjmmbb : lauren gave rhiz history
07:59 jjmmbb : and then ed introduced
08:00 jjmmbb : k
08:00 jjmmbb : im out
08:00 jjmmbb : GOOD LUCK
08:00 guthrie : word
08:00 stephe : you owe me 10 bucks!
08:00 stephe : just snail it to me
08:00 stephe : clap
08:00 stephe : clap
08:00 stephe : clap
08:00 guthrie : clap
08:02 dzucconi : hows that stream doing
08:02 guthrie : clap clap
08:02 fixoid-1 : ok
08:02 mthwrth : pretty nice
08:03 stephe : good
08:05 stephe : browser art weird when wall projected to audiences
08:05 dzucconi : yeah just found that out
08:05 dzucconi : :)
08:05 stephe : !
08:05 stephe : suppose paintings are weird in powerpoint too
08:06 fixoid-1 : like night club v laptop speakers
08:08 joelholmberg : hey damon
08:08 stephe : <html></html>
08:08 blackmoth : awesome I am home sick and could not make it this is just as akward as being there for real
08:09 newrafael : hello
08:09 newrafael : greetings
08:09 joelholmberg : where is travis?
08:10 fixoid-1 : bgcolor="ffffff"
08:10 newrafael : where is damon?
08:10 stephe : black
08:12 joelholmberg : where is song kwai li?
08:13 guthrie : hehe
08:13 newrafael : hey guthrie
08:13 guthrie : hey!
08:14 sethnic : lighting is bad here
08:15 sethnic : can the brightness be adjusted?
08:15 newrafael : yo guthrie imgonna be in LA end of june
08:15 newrafael : lets hang out
08:15 guthrie : really!
08:15 newrafael : yeah
08:16 guthrie : cool!
08:16 guthrie : yea we gotta
08:16 newrafael : will u b around?
08:16 guthrie : you met net art peeps in ny?
08:16 guthrie : ill be gone from 22-25 i think
08:16 blackmoth : yo guthrieeee
08:16 newrafael : ok
08:16 guthrie : http://flickr.com/photos/joelsphotographs/2556389961/sizes/o/
08:16 newrafael : where u goin?
08:17 guthrie : supppp blackmoth
08:17 guthrie : driving to northern california
08:17 newrafael : the room looks packed
08:17 guthrie : wow
08:17 guthrie : yeah thats wild
08:18 guthrie : that theater is really nice
08:18 guthrie : irl
08:18 newrafael : yeah
08:18 blackmoth : too bad we can't really see what's on the screen
08:18 guthrie : yeaa
08:18 newrafael : we live in barbaric times
08:19 guthrie : i want closeups of damon
08:19 newrafael : hehe
08:19 newrafael : sweat dripping
08:19 blackmoth : he can hear you!
08:19 rhizome-1 : it looks better when we lower the main light, but then the irl audience can't see them as well
08:19 rhizome-1 : if we do that
08:19 newrafael : the sound is good
08:20 newrafael : i dont wanna complain too much
08:20 guthrie : no no yeh this is great
08:20 blackmoth : yeah i'll still watch!
08:20 rhizome-1 : any better?
08:20 sethnic : yes
08:21 sethnic : but we've not really been able to see what's on the screen the whole time
08:21 newrafael : this is definately one of the geekier moments of my life
08:21 newrafael : so cool
08:21 rhizome-1 : it's being recorded on a seperate camera as well
08:21 guthrie : cool
08:22 newrafael : following a webpanel on the web
08:22 joelholmberg : haha, where is the other camera?
08:22 joelholmberg : on damon?
08:22 sethnic : will it be viewable later?
08:22 joelholmberg : LOL
08:22 newrafael : haha
08:22 sethnic : lol
08:22 guthrie : hehe
08:22 newrafael : so online
08:23 joelholmberg : zoom!
08:23 joelholmberg : in!
08:23 rhizome-1 : i wish
08:23 newrafael : shoot!
08:23 joelholmberg : is rhizome-1 tracky?
08:23 sethnic : nice
08:23 rhizome-1 : billy
08:23 joelholmberg : hi
08:23 rhizome-1 : hihi
08:26 joelholmberg : this is great
08:26 sethnic : that almost works
08:26 chrls-1 : fun
08:26 rhizome-1 : this dude keeps tryin to sit infront of th camera
08:26 ababydog : make hand puppets
08:27 ababydog : some more
08:27 ababydog : ya
08:27 ababydog : y
08:27 chrls-1 : woof
08:29 ababydog : exodus
08:30 newrafael : why did all these people leave the room?
08:30 ababydog : they suck
08:30 guthrie : not enuf lolcats
08:31 rhizome-1 : i can haz 2.0
08:31 fixoid-1 : more lolcats!
08:31 ababydog : more baby dogs
08:33 ababydog : new aol version 7.0
08:34 sethnic : are there any athenians here?
08:34 ababydog : asl
08:39 rhizome-1 : guthrie, any input?
08:44 guthrie : er maybe later
08:46 rhizome-1 : missed yr chance, damon's shout out was a while ago
08:46 guthrie : hehe
08:47 ababydog : if something is cool then it is cool
08:48 stephe : yo
08:49 stephe : who talks?
08:49 rhizome-1 : this is tom moody
09:04 blackmoth : what about those of us that never joined a surf club?
09:04 guthrie : i cant really hear her, whats she saying
09:05 blackmoth : they were talking about surf clubs, then petra brought up her livejournal i think
09:05 blackmoth : its pretty garbled
09:05 guthrie : i find it weird how much surf clubs get talked about
09:05 blackmoth : yeah me too
09:05 guthrie : i think the members' individual art is much more interesting
09:06 blackmoth : i think solo blogging should still get attention too
09:06 guthrie : ya totally
09:06 blackmoth : i guess because i've been solo blogging since 2000
09:06 stephe : true that
09:06 stephe : fashion
09:06 fixoid-1 : start an association
09:07 blackmoth : i mean i've joined a bunch of online communities
09:07 blackmoth : but never like "the" surf clubs that get promo'ed so much now
09:07 guthrie : its more of a fun thing
09:08 guthrie : so its easier to look at
09:08 blackmoth : yeah
09:08 guthrie : than someone's personal blog which is more serious
09:08 blackmoth : i don't know - my blog has completely become like a
09:08 blackmoth : solo surf club
09:08 blackmoth : in a way
09:08 blackmoth : ha
09:08 guthrie : hehe
09:08 stephe : what is wrong with 'serious'?
09:08 blackmoth : (blackmoth.info)
09:08 fixoid-1 : no lolcats
09:08 stephe : black, what is your blog?
09:08 guthrie : oh no im pro serious
09:09 stephe : :!
09:09 guthrie : and anti fun
09:09 guthrie : haha
09:09 stephe : good to have both
09:09 stephe : quasi
09:09 blackmoth : its a livejournal!
09:09 blackmoth : haha
09:09 stephe : if we were in audience, someone would go 'shshhhhhhhhh'
09:10 guthrie : yea
09:10 stephe : ssssssssssssssssssssssssh
09:10 blackmoth : but people on stage are on computers and can see our txt, yes?
09:10 chrls-1 : exodus 2.0
09:11 guthrie : movement of jah people
09:13 stephe : oh no the politics in art topic
09:15 blackmoth : lock the doors!
09:15 guthrie : damon said they do mock panel discussions at mica?
09:16 blackmoth : he could be talking about a myriad of things...not sure which he means?
09:16 blackmoth : like in classes?
09:16 guthrie : ya
09:16 guthrie : he said one class he had to do a mock panel discussion
09:16 guthrie : haha
09:16 blackmoth : i feel like every class is like that
09:16 rhizome-1 : hillaryclintonisyournewbicycle.com
09:16 blackmoth : which is both good and bad
09:16 rhizome-1 : barackobamaisyournewbicycle.com
09:16 guthrie : he described it ina funny way :)
09:17 blackmoth : depending on the group of people you're teamed up with
09:17 stephe : gotta run, shout out to the people who made the streamin happen
09:17 guthrie : bye~
09:17 stephe : and shout for not charging me 8 bucks for it
09:17 stephe : :)!
09:17 blackmoth : bye stephe
09:17 fixoid-1 : see you
09:18 stephe : ciao.... nice to chat
09:18 blackmoth : man, chat room nostalgia
09:18 blackmoth : (((((((((((( room )))))))))))))))
09:37 dannyk666 : hi
09:37 dannyk666 : guys
09:38 dannyk666 : man did i just miss kari altman?
09:38 dannyk666 : up in dis chat room
09:39 dannyk666 : which one is petra?
09:41 rhizome-1 : second to last on right
09:41 dannyk666 : ok and damon is next to her ?
09:41 dannyk666 : why is this camera so far away i want the money shot
09:41 rhizome-1 : sry
09:42 rhizome-1 : it was this or totally skewed up front
09:42 dannyk666 : yeah
09:42 dannyk666 : no i understand
09:42 dannyk666 : but some faces would be nice
09:42 rhizome-1 : there's a quality video being shot also
09:43 dannyk666 : oh ok cool
09:43 dannyk666 : i missed all the presentations though right?
09:44 rhizome-1 : for now
09:44 dannyk666 : ah well anyway this is really cool to have streaming video like this
09:44 dannyk666 : i am in berlin
09:45 rhizome-1 : thasnk for tunin in
09:52 rhizome-1 : byeeeee
09:52 dannyk666 : PETRA
09:52 dannyk666 : bye